עצים בעיר - הפורום העירוני לבנייה ירוקה ותכנון בר קיימא - ספטמבר 2023
ביום ד', ה- 13.9.2023 נערך מפגש מקוון של הפורום העירוני לבנייה ירוקה ותכנון בר קיימא של פורום ה-15 עם המרכז לייעור עירוני והצללה במועצה לבנייה ירוקה.
בינואר 2022 אישרה הממשלה החלטה תקדימית בנושא קידום קירור והצללה במרחב העירוני באמצעות עצים, בהובלת המועצה הלאומית לכלכלה, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, המועצה הישראלית לבנייה ירוקה ובהשתתפות פורום ה-15 וגופים נוספים.
כדי ליישם את היבטיה השונים של ההחלטה, הוקם "מרכז לייעור עירוני והצללה", שמרכז את הידע והכלים בתחום זה. פורום ה-15 חבר ב"רשת השותפים" של המרכז ועובד מולו בשיתוף פעולה קרוב.
במסגרת המפגש הוצגה פעילות המרכז, הכלים והמידע שצוות המרכז יכול לספק לעיריות והתכניות שהוא מפעיל, לרבות הקולות הקוראים הבאים המתוכננים להתפרסם.
לצפייה במצגת ההיכרות עם מרכז העצים לחצו כאן
לצפייה במצגת ההסבר על הקולות הקוראים לחצו כאן
בהמשך דיברה מיכל שרייבר גלבנדורף, אדריכלית עיריית כפר סבא, ששיתפה דוגמא מובילה ליישום מדיניות עירונית מתקדמת להגנה על עצים וחיזוק היער עירוני והראתה כיצד העירייה מטמיעה את ההגנה על עצים בדרישות תכנון ובנייה.