ביום ד', ה-2.4.2025, קיים פורום ה-15 מפגש של עמיתי הסביבה והאקלים בעיריות, בנושא הדברת מזיקים במרחב העירוני, ביוזמתה של ד"ר גל זגרון, מנהלת מחלקת הסביבה של עיריית רמת גן, ולשעבר מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה.
בפתיחת המפגש, גל הציגה המלצות לצמצום הנזק לסביבה ולבריאות הנגרמים במסגרת הדברה "סטנדרטית", והציעה דרכים להפצת מידע לתושבים בנושאים אלה. בר בן שיטרית, מיקרוביולוגית ואנטימולוגית, לשעבר אחראית הכשרות ופיקוח על הכשרות מדבירים במשרד להגנת הסביבה, סקרה את חובות המדביר בישראל וחוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואתית. משה גבריאל, מנהל מחלקת הדברה בעיריית ירושלים, שיתף מניסיונה של העירייה בתחום ההתמודדות עם מכרסמים. ד"ר תמר ברמן, מהמחלקה לבריאות וסביבה במשרד הבריאות, הציגה מקרה בוחן שעסק בהדברת יתושים כחלק מהתמודדות עם קדחת מערב הנילוס. בסיום המפגש הציגה עידית הוד, יועצת סביבה וקיימות לפורום ה-15 את המדריך של פורום ה-15 לעיריות ולתושבים בנושא ציון חגי ומועדי האביב באופן המצמצם את הפגיעה בסביבה ובבריאות.

לצפייה בהקלטת המפגש לחצו כאן.

לצפייה במצגת של ד"ר גל זגרון לחצו כאן.

לצפייה בסרטון בנושא התמודדות עם מזיקים עם בוא האביב לחצן כאן.

לצפייה במצגת של בר בן שיטרית לחצו כאן.

לצפייה במצגת של ד"ר תמר ברמן לחצו כאן.

לעיון במדריך של פורום ה-15 לציון חגי ומועדי האביב באופן המצמצם את הפגיעה בסביבה ובבריאות לחצו כאן.