ב -3.3.2025 קיימנו מפגש של "הפורום העירוני לבנייה ירוקה ותכנון בר-קיימא של פורום ה-15" בשיתוף עם המועצה הישראלית לבנייה ירוקה ומשרד הבינוי והשיכון בנושא הכלי שפיתחו - "שכונה 360 - מדדים לתכנון ולפיתוח עירוני", שמטרתו לסייע בהשבחת התכנון והפיתוח של שכונות מגורים בישראל באמצעות הצעת מדדים להערכת היבטים של קיימות ואיכות עירונית.

כלי המדידה מטמיע עקרונות של עירוניות ופיתוח בר-קיימא, מייצר שפה אחידה בקרב מתכננים בתכנון שכונות חדשות ומתחמי התחדשות עירונית, תוך עידוד מצוינות באמצעות מענה על צורכי הסביבה, החברה והכלכלה.
בתחילת המפגש בירכה אסתי כהן ליס, מנהלת אגף תורת הבנייה ופיתוח הנדסי במשרד הבינוי והשיכון ולאחריה הציגו רות אברהם ועדן מויאל מהמועצה הישראלית לבנייה ירוקה, הציגו את עיקרי הכלי ואת השינויים העיקריים שבוצעו ביחס לגרסה הראשונה.

קישור לאתר "שכונה 360".

לאחר מכן, שיתפה אדר' נעה אפל, אדריכלית העיר פתח תקווה, מתובנותיה על הטמעת הכלי ועקרונותיו, מתוך הניסיון של עיריית פתח תקווה בשימוש במדד במסגרת תהליך התכנון של שכונת סירקין בעיר וקיימנו דיון קצר על ההטמעה בשלב התב"ע לעומת התכנון המפורט.

את המפגש חתמנו בפאנל מומחים שעסק בהזדמנויות, אתגרים ומתודולוגיות להטמעת כלי המדידה "שכונה 360" בתכנון, בנייה ורישוי, בהשתתפות אדר' אסנת אלרון, מהנדסת העיר חולון (ומהנדסת מ.מ אזור לשעבר), אדר' אביעד מור, מנהל פרויקטים ראשי בקרן ריאליטי (ומהנדס עיריית חולון בעבר) ואדר' רן קליק מנכ"ל חברת "יוזמות למען הסביבה".

שכונה 360 (2)